Onze behandelingen

Orthomoleculaire Voedingsleer

Ieder levend wezen heeft voeding nodig. Maar welke voeding en waar deze voor dient, is vaak onduidelijk. Om de vele taken van onze voeding goed te kunnen begrijpen, moet je weten dat ons lichaam in feite een zeer gecompliceerd systeem is. Functioneren alle cellen goed? Dan voelen we ons prettig en energiek. Maar werken onze cellen niet goed samen? Dan kunnen er allerlei klachten, kwalen en/of ziektebeelden ontstaan.

De belangrijkste oorzaak voor een slechte gezondheidstoestand is in de meeste gevallen: een voortdurend tekortschietende voeding.

a hungry girl opens the fridgeDe orthomoleculaire voedingsleer is gericht op het creëren en in stand houden van alle moleculen die het lichaam nodig heeft om te kunnen functioneren en gezond te blijven. Alle adviezen zijn bedoeld om je lichaam op celniveau zoveel mogelijk te genezen; oorzaakbestrijding in plaats van symptoombestrijding.

De omschakeling naar een ander en beter voedingspatroon hebben belangrijke effecten op lichaam en geest. Mogelijke positieve effecten op korte termijn zijn:

• Verbetering van de weerstand tegen infectieziektes
  • Gewichtsafname (je bereikt uiteindelijk je natuurlijke gewicht)
  • Meer energie voor werk en andere activiteiten en sneller herstel na inspanning
  • Verbetering van je lichamelijke conditie
  • Verlichting van klachten bij acute en chronische aandoeningen
  • Minder negatieve bijwerkingen van belastende medische ingrepen en medicijnen

Image 08-07-16 at 16.54